Gra Labirynt w Scratchu

Cykl pięciu zajęć umożliwiających stworzenie własnej gry na wzór popularnego Pacmana. 

> Scenariusz 1: Stworzenie świata i postaci gry: POBIERZ

- dodawanie i usuwanie duszków, edytowanie duszków, dodawanie i edytowanie tła

> Scenariusz 2: Zaprogramowanie głównej postaci gry i duszków- skarbów: POBIERZ

- wywoływanie zdarzeń, pierwszy warunek, porządkowanie skryptów

> Scenariusz 3: Tworzenie i programowanie postaci duszków-potworów gry: POBIERZ

- pętle, dodawanie dźwięku, zmiana kostiumów

> Scenariusz 4: Zaprogramowanie duszków potworów, aby utrudniały przejście przez labirynt: POBIERZ

-  utrwalanie umiejętności korzystania z pętli, warunków, korzystanie z bloczków z kategorii Czujniki i Dane, korzystanie ze zmiennych, wysyłanie wiadomości, duplikowanie skryptów.

> Scenariusz 5: Zaprogramowanie duszków-skarbów, aby znikały po dotknięciu bohatera. Dodanie ostatnich plansz gry i zaprogramowanie zakończenia gry: POBIERZ

-  odbieranie wiadomości, dalsze ćwiczenie korzystania z pętli, warunków, danych, czujników, korzystanie z bloczków z kategorii Wyrażenia.

> Kody przykładowych programów realizujących scenariusze (pomoc dla prowadzącego): POBIERZ

> Przykładowe grafiki użyte w grze: POBIERZ

> Co-gdzie w Scratchu – opis okna programu: POBIERZ

> Scratch – słowniczek pojąć i FAQ: POBIERZ

 

Scenariusze stworzone w ramach projektu „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę” we współpracy z Fundacją Girls Code Fun.