Celem projektu „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę” jest zachęcanie młodych ludzi z małych miejscowości do nauki kodowania. Projekt jest realizowany przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Microsoft, w ramach inicjatywy YouthSpark. Projekt został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji oraz Ministra Edukacji Narodowej.
Gra Labirynt w Scratchu
Cykl pięciu zajęć umożliwiających stworzenie własnej gry na wzór popularnego Pacmana.
> Scenariusz 1: Stworzenie świata i postaci gry: POBIERZ
- dodawanie i usuwanie duszków, edytowanie duszków, dodawanie i edytowanie tła
> Scenariusz 2: Zaprogramowanie głównej postaci gry i duszków- skarbów: POBIERZ
- wywoływanie zdarzeń, pierwszy warunek, porządkowanie skryptów
> Scenariusz 3: Tworzenie i programowanie postaci duszków-potworów gry: POBIERZ
- pętle, dodawanie dźwięku, zmiana kostiumów
> Scenariusz 4: Zaprogramowanie duszków potworów, aby utrudniały przejście przez labirynt: POBIERZ
- utrwalanie umiejętności korzystania z pętli, warunków, korzystanie z bloczków z kategorii Czujniki i Dane, korzystanie ze zmiennych, wysyłanie wiadomości, duplikowanie skryptów.
> Scenariusz 5: Zaprogramowanie duszków-skarbów, aby znikały po dotknięciu bohatera. Dodanie ostatnich plansz gry i zaprogramowanie zakończenia gry: POBIERZ
- odbieranie wiadomości, dalsze ćwiczenie korzystania z pętli, warunków, danych, czujników, korzystanie z bloczków z kategorii Wyrażenia.
> Kody przykładowych programów realizujących scenariusze (pomoc dla prowadzącego): POBIERZ
> Przykładowe grafiki użyte w grze: POBIERZ
> Co-gdzie w Scratchu – opis okna programu: POBIERZ
> Scratch – słowniczek pojąć i FAQ: POBIERZ
Scenariusze stworzone w ramach projektu „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę” we współpracy z Fundacją Girls Code Fun.